PREZENTACE URBANISMU

Koncept
KONCEPT

Nejdříve jsem si rozdělila funkce bloků v prvním kruhu, ty jsem promíchala, protože by byla škoda, kdyby u vody byly pouze administrativní budovy. Veřejnou funkcí jsou míněny úřady, knihovna, divadlo,... V administrativních budovách by měl být obchodní parter. Celkově by budovy kolem vody neměly výškou přesáhnout 17 pater. Hromadná doprava má zastávky na křižovatkách, kde se potkávají kruhové a radiální linky.

Ostrovy jsou umístěny dále od nádraží a potencionálního hluku s lávkou směřující k Řípu a s výhledem na Říp. Protože dostupnost na ostrov pouze s lávkou není ideální, navrhla jsem alternativní lodní dopravu jak na ostrov, tak okružní linku kolem pobřeží.

Kolonáda by měla být ze zpevněného povrchu, pro procházky, jízdu na kole atd. Aby nebyla kolonáda pouze z betonu navrhla jsem doprostřed zelený pruh, což místu dodá atmosféru a taktéž může sloužit k odpočinku (piknik,..). Za kolonádou je řada menších staveb (kavárny, restaurace, obchody, loděnice,...). Zpevněná plocha před domky je kromě funkce chodníku určena pro zahrádky podniků.

Lávku jsem navrhla jako dva oblouky, aby cesta na ostrov byla pomalejší a aby si obyvatelé mohli vychutnat výhledy na město a ostrov. Na lávce jsou místa k odpočinku a záhony se zelení. Z lávky vede přes turistická cesta, která se napojí na žlutou značku vedoucí na Říp.

Na jezero jsem umístila 3 ostrovy. Na největším ostrově jsou budovy s hlavní funkcí: lezecká stěna a letní kino. Druhý ostrov je určen na koupání. A třetí ostrov je druhá stanice pro lodní dopravu. Ostrovy jsem navzájem propojila lávkami.

Největší ostrov je pomocí cest a budov rozdělen do několika zón: park, louka  a části partřící k budovám.


Výškové členění kolonády

Cesta na Říp


Kolonáda
Loděnice
Lávka

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

KONZULTACE 23.5.

URBANISMUS KE KONZULTACI 12.3.